Metabeskrivelser

posted in: Blog, Fif, SEO, TitleTag, Wordpress | 0

Dit vindue til at invitere til besøg på din hjemmeside er metabeskrivelsen, de 300 anslag du har at gøre godt med, når du skal tiltrække kunder til. Metabeskrivelser skal være rammende for indholdet på din side og opfordre til handling.

Metabeskrivelser er ultra vigtige - MediesitterHer kan du se et lille udsnit fra Yoast SEO, hvor du, når du skriver, hele tiden kan følge med i, hvor mange anslag du har tilbage. Bliver bjælken rød, er det en ommer, og du skal redigerer, indtil du har det hele med. Det du kan rense ud i fuldord og tillægsord. Det kan være pænt irriterende, men prøv at tænke på, at det er meget vigtigt i forhold til, at det netop er disse ord, der skal få folk til at klikke ind.

Selve metabeskrivelsen ikke har indflydelse på dine placeringer på Google, men alligevel skal du stadig lægge et stykke arbejde i af at få dem skrevet. Hvis du ikke selv sætter noget ind, tager Google teksten fra toppen af den pågældende side, hvilket ikke altid er hensigtsmæssigt. Dette er også langt bedre at vælge selv og gøre sit yderste for at invitere brugeren til at klikke ind på din side.

Når du forfatter metabeskrivelser er det vigtigt, at de indeholder sidens fokussøgeord og andre af sidens vigtigste søgeord. Når potentielle kunder søger på søgeordet, vil det blive fremhævet med fed skrift i metabeskrivelsen, hvilket vil gøre dit resultat endnu mere relevant set med kundens øjne.

Metabeskrivelsen skal være på et ca 300 anslag.

Du kan stille spørgsmål – Er du på udkig efter <fokussøgeord> og herefter skrive om det på en måde, så der bliver klikket videre. Det handler nemlig om at give den besøgende lyst til at kigge mere på netop denne side.

Hvilken værdi kan man finde på din side? Skriv om det … Læs mere her… Find prisen her… Eller mere teknisk – find data og kurver her…

Fik du læst om title tags? eller Søgemaskineoptimering?

Metabeskrivelser Mediesitter