Title tag

posted in: Blog, Fif, SEO, TitleTag, Wordpress | 0

Kært barn – mange navne: Title tag – Title-tag – Titletag. Ikke overraskede kommer det fra engelsk og beskriver den titel kode, som er det første du ser, når du har foretaget en søgning og scroller nedad. Lige under den står linket til siden og efterfulgt af meta-beskrivelselsen:
Mediesitter det der med hjemmsider WordPress title tags

I WordPress hedder det SEO-titel

Titletagget, som det kaldes i daglig tale – og det lærer du hurtigt, når du arbejder med din egen hjemmesiden, er vigtig for den læses af søgemaskinerne, har en virkelig høj prioritet og skal være korrekt udfyldt.

Her i starten af 2018 skal titletagget, være sælgende, have et budskab,  indeholde dit fokus/søgeord og have dit firmanavn med. Det er næsten som at skrive en tweet, bare lidt kortere, hvor du virkelig skal vælge hvert bogstav med omhu.

Optimerer du din side til at være mobilvenlig er længden på max. 78 anslag incl. mellemrum og denne bandit | crtl+alt+´|. Det anbefales, at du fremadrettet optimerer til mobil.

Hvordan klarede jeg opgaven:

Mit titletag er på minimum 49 anslag og den orange bjælke indikerer, at jeg lige mangler det sidste, om må på opgaven igen. Jeg har været inde og tjekke, jeg mangler 5 anslag inden, at SEO-titel bjælken bliver grøn. Det må jeg lige rette. Anbefalinger rundt omkring på nettet går på, at der max må være 78 anslag til mobilvenlig side, men det afhænger af, hvilken blog du læser.

Min afbefaling vil gå på et sted mellem 55 (der hvor den orange bjælke bliver grøn) og 78-80+ anslag i alt.  Når det er sagt, ved jeg også, at jeg kun delvis får ret, fordi man i bund og grund tæller i antal pixels, hvor anbefalingen går på ca 500 pixels.

Husk, at du altid kan tjekke på mobil, tablet & PC og iphone, ipad & Mac, hvilken kombination du nu har adgang til.

Hold dig til ca. 55-80 anslag

Inden dette indlæg er helt færdigt, skal jeg lige SEO-optimere det, og jeg vil kaste mig ud i titletagget:

Title tag – dét dine kunder ser først, når de søger – lær mere (Her blev bjælken grøn)

Mit fokusord / søgeord er: title tag – tjek. Er teksten sælgende, nej, men den informerer om, at man kan lære mere her. Fik jeg firmanavnet med? Nej – om igen. 

Her er det endelige resultat: Title tag – dét dine kunder ser først, når de søger | Mediesitter.

Prøv selv – alle disse anbefalinger afhænger af, at du bruger WordPress og the #1 WordPress SEO Plugin • Yoast 

https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/

God arbejdslyst!